اخبار

معایب و خطرات استفاده از فیلترشکن های رایگان

بخاطر فیلتر شدن بسیاری از اپلیکیشن ها و پیام رسان ها در ایران و همچنین با توجه به افزایش تحریم ها بر علیه ایران و فیلتر شدن بسیاری از سایت های خارجی مفید، استفاده از فیلترشکن ها امروزه بسیار رواج یافته است. کاربران نیز برای رفع این مشکل از VPN ها و فیلترشکن ها استفاده می کنند. اما باید توجه داشت که این فیلترشکن ها در کنار مزایایی که دارند دارای معایب و مشکلات بسیار زیادی نیز می باشند. یکی از اصلی ترین معایب آنها نیز نا امن بودن و احتمال از دست رفتن اطلاعات محرمانه و شخصی شما می باشد. با این مطلب از فروشگاه سوین تل همراه باشید، تا در ادامه شما را با معایب و خطرات استفاده از فیلترشکن ها به طور کامل آشنا کنیم.

 

معایب و خطرات استفاده از فیلترشکن

افزایش مصرف اینترنت

یکی از بزرگترین معایب استفاده از فیلتر شکن ها افزایش مصرف اینترنت است. بنابراین اگر شما نیز از فیلترشکن استفاده می‌کنید و می‌بینید که اینترنتتان خیلی سریع تمام می شود حالا می توانید دلیل آن را متوجه شوید. اغلب فیلتر شکن هایی که کاربران استفاده می کنند رایگان هستند. این فیلترشکن ها برای اتصال به پروکسی یا سرورهای آزاد درخواست هایی را ارسال می کنند. هرچقدر تعداد این درخواست ها زیاد باشد مصرف اینترنت نیز بیشتر می‌شود. حتی میزان مصرف اینترنت به فاصله ip که به آن وصل می شوید نیز بستگی دارد، هر چقدر این ip دورتر باشد اینترنت بیشتری نیز مصرف می شود.

 

معایب و خطرات استفاده از فیلترشکن

 

کاهش سرعت اینترنت

از دیگر معایب استفاده از فیلترشکن کاهش سرعت اینترنت می باشد. بنابراین اگر می خواهید که سرعت اینترنت بالایی داشته باشید به هیچ عنوان از فیلترشکن استفاده نکنید. کاهش سرعت اینترنت به ویژه در مواقعی رخ می‌دهد که از فیلترشکن های رایگان استفاده می کنید. از آن جایی که اکثر کاربران از فیلترشکن های رایگان استفاده می کنند، فشار زیادی به سرورهای برنامه وارد می شود. در نتیجه هنگامی که به فیلترشکن متصل می شوید سرعت دانلود و آپلود به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

 

بسته شدن پیج های اینستاگرام یکی از بزرگ ترین معایب استفاده از فیلترشکن

به جرأت می توان گفت که یکی از بزرگ ترین عیب های استفاده از فیلترشکن های رایگان بسته شدن پیج های اینستاگرام می باشد. اینستاگرام بر روی تغییر ip بسیار حساس می باشد و از آن جایی که استفاده از فیلترشکن های رایگان همراه با تغییر پشت سر هم ip می باشد، اینستاگرام این موضوع را متوجه شده و پیج را به طور کامل می بندد. البته توجه داشته باشید که این اتفاق تنها زمانی می افتد که از فیلترشکن های رایگان استفاده شود.

 

پردازش های سنگین و کاهش سرعت و عملکرد دستگاه

از آن جایی که فیلترشکن ها پردازش های بسیار سنگینی را در پس زمینه سیستم عامل انجام می دهند، حجم قابل توجهی از حافظه آن را استفاده کرده و سبب کاهش سرعت و توان آن دستگاه می شوند. بنابراین اگر توان دستگاه شما پایین آمده و نمی دانید که علت آن چیست توجه داشته باشید که یکی از دلایل مهم آن می تواند استفاده از فیلترشکن باشد.

 

کاهش بسیار سریع باتری دستگاه

یکی دیگر از معایب استفاده از فیلترشکن که سبب آسیب زدن به دستگاه می شود، کاهش بسیار سریع باتری می باشد. همان طور که گفته شد در هنگام استفاده از فیلتر شکن، پردازش های بسیار سنگینی روی دستگاه انجام می‌شود و همین امر سبب خالی شدن بسیار سریع باتری دستگاه می شود. بنابراین اگر به مدت طولانی به باتری گوشی یا هر دستگاه دیگری که از آن استفاده می‌کنید احتیاج دارید به هیچ عنوان نباید از فیلترشکن استفاده کنید.

 

از دست رفتن اطلاعات شخصی و محرمانه

استفاده از فیلترشکن به همان اندازه که این قابلیت را دارد، شبکه ای امن برای کاربران فراهم کند به همان اندازه نیز می تواند سبب لو رفتن اطلاعات شخصی و محرمانه آن ها شود. زیرا در این میان برخی افراد سودجو برنامه هایی را می سازند که با استفاده از آن اطلاعات اشخاص را هک می کنند. این برنامه‌ها همان فیلترشکن های رایگان هستند که استفاده از آن ها در میان کاربران بسیار رایج می باشد.

 

از دست رفتن اطلاعات شخصی و محرمانه با فیلترشکن

 

جمع بندی

با توجه به آن چه که گفتیم بهتر است از فیلترشکن های رایگان به هیچ عنوان استفاده نکنید زیرا اغلب مشکلات و خطراتی که در بالا به آنها اشاره شد تنها در هنگام استفاده از فیلترشکن های رایگان اتفاق می‌افتند. با استفاده از فیلتر شکن های معتبر و پولی می توانید از سلامت دستگاه و امنیت اطلاعاتتان اطمینان حاصل کنید. شما از چه نوع فیلترشکن هایی استفاده می می کنید؟ آیا استفاده از فیلترشکن ها با توجه به معایب و خطرات زیادی که دارند راه مناسبی برای دور زدن محدودیت ها می باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *