اخبار

نحوه نصب و تغییر فونت در گوشی های سامسونگ گلکسی

رابط کاربری One UI سامسونگ یکی از بهترین رابط کاربری اندرویدی است که کاربران می توانند آن را سفارشی کنند. یکی از تغییراتی که بسیاری از کاربران در هنگام سفارشی سازی از آن استفاده می کنند تغییر فونت می باشد. تغییر فونت سیستم ممکن است کار مهمی به نظر نرسد، اما به رابط کاربری ظاهر و احساسی تازه می دهد. بنابراین اگر از فونت های گوشی سامسونگ خود خسته شده اید با این مطلب از سایت سوین تل همراه باشید، در ادامه می خواهیم شما را با تغییر فونت در گوشی های سامسونگ آشنا کنیم.

 

تغییر فونت در دستگاه‌های گلکسی سامسونگ

گوشی های تولید شده توسط برند سامسونگ به شما این امکان را می دهد تا فونت تمام دستگاه های گلکسی خود که دارای رابط کاربری One UI هستند تغییر دهید. این تغییر فونت سیستم بر روی سیستم عامل و همه برنامه های نصب شده روی دستگاه شما اعمال خواهد گذاشت. به طور پیش فرض، فونت های SamsungOne و Gothic Bold  بر روی سیستم نصب می شوند. اما شما می توانید فونت های بیشتری را از فروشگاه گلکسی دانلود و نصب کنید. از آنجایی که فروشگاه Google Play فونت های سیستم را پشتیبانی نمی کند، باید فونت های جدید را فقط از فروشگاه گلکسی دانلود و نصب کنید. علاوه بر تغییر فونت سیستم و نصب فونت های جدید، می توانید اندازه فونت را نیز به دلخواه بزرگ تر یا کوچک تر کنید.

  1. ابتدا در دستگاه Samsung Galaxy خود، به تنظیمات > نمایشگر > اندازه و سبک قلم رفته و سپس بر روی Font Style ضربه بزنید.
  2. همه فونت ها در این قسمت قرار دارند. روی فونتی که دوست دارید ضربه بزنید.
  3. پس از اینکه روی فونتی که دوست دارید ضربه بزنید، در کل سیستم اعمال می شود. اگر می‌خواهید از فونت‌های پررنگ در سرتاسر سیستم‌عامل استفاده کنید، از Settings > Display > Font size and style فونت Bold را فعال کنید.

تغییر فونت در گوشی های سامسونگ

 

نحوه نصب فونت های جدید روی گوشی

نصب فونت  جدید در گوشی های Samsung Galaxy کار ساده ای می باشد. برای این کار باید حتما از فروشگاه گلکسی استفاده کنید زیرا با نصب آنها از منابع دیگر ممکن است دچار مشکلات عدم سازگاری شوید.

  1. ابتدا به Settings > Display > Font size and style > Font style بروید.
  2. سپس گزینه Download fonts را انتخاب کنید. در این جا باید لیستی از تمام فونت هایی که می توانید دانلود کنید برای شما باز شود.
  3. پس از خرید، فونت به طور خودکار روی گوشی شما نصب می شود.
  4. در آخر دوباره به Settings > Display > Font size and style > Font style برگردید و روی فونت جدیدی که دانلود کرده اید ضربه بزنید تا روی کل قسمت های گوشی اعمال شود.

می‌توانید هر تعداد فونت را که دوست دارید از فروشگاه گلکسی نصب کنید و مرتباً آن ها را روی گوشی خود نصب کنید. توجه داشته باشید که برخی از فونت ها می توانند باعث ایجاد اشکال در رابط کاربری شوند.

 

جمع بندی 

 

یکی از مشکلاتی که اغلب کاربران در هنگام استفاده از گوشی‌های موبایل خود با آن مواجه می شوند تکراری بودن فونت یا عدم خوانایی آن می باشد. برای حل مشکل رابط کاربری One UI در گوشی های سامسونگ این امکان را به شما می دهد که بتوانید فونت های جدید روی گوشی خود نصب کرده و از آن استفاده کنید. نحوه دانلود و نصب این فونت ها را در این مطلب به طور کامل به شما آموزش داده ایم امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *